Khamis, 17 Mac 2011

Jika aku diberi pilihan memilih perdana menteri sekarang, aku mahu doktor itu.

dan aku pasti aku bukan berseorangan.

Jika ada yang masih mencurigai pandangan saya (Tan Sri Sanusi Junid) mengenai Tun Dr. Mahathir mungkin elok juga saya nyatakan apa yang disampaikan sendiri oleh Presiden Musharraf dari Pakistan kepada saya di waktu beliau menghadiri Persidangan OIC yang diadakan di Putrajaya dari 11 hingga 18 Oktober, 2003, iaitu 13 hari sebelum Tun Dr. Mahathir menyerahkan kuasa kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 31 Oktober, 2003. Kata Presiden Musharraf 'You have to tell Mahathir that the delegates to the last conference of OIC decided to bring this year's conferene to Kuala Lumpur because they would like to hand over the leadership of OIC to him, and not to Malaysia. We chose Malaysia because we want Mahathir to lead us, not just anybody from Malaysia.'

Saya tanya 'All leaders of OIC countries?'

'Yes all, not one exception. Please tell him not to step down from being the Prime Minister. He should stay for more years to lead the OIC. Please do us a favour.' Saya tidak sampaikan rayuan Presiden Musyarraf kepada Tun Dr. Mahathir kerana saya mengetahui Tun Dr. Mahathir tidak akan berganjak dari keputusannya.

p/s: tak tahu kenapa aku rasa sedih gila masa baca artikel ni. astaghfirullah...

1 ulasan:

siapalah aku berkata...

seorang pemikir & revolusiner~