Rabu, 26 November 2008

Endah dengan indah

.........

Adakalanya,

aku perlu biarkn mereka itu menyalak
aku perlu biarkn mukaku dicampak tahi
aku perlu biarkn lampuku ditutup
aku perlu biarkn diriku kelihatan dungu

Kerana,

semakin aku bersuara, semakin bangun iblis itu
semakin aku mencuba, semakin bodoh diri terasa
semakin aku tegakkannya, semakin hancur ia
semakin aku dibakar mereka, semakin teguh rasanya

aku.
manusia.
perlu.
belajar.

jangan.
ajar.
aku.
kurang.
ajar.

maaf.

p/s: keadaan semakin menghalang aku bersuara. bagaimana aku perlu luahkan jika duniaku di hukum penjara

4 ulasan:

apekzer berkata...

nasir..
sme ni lirik lagu?

weyh.. tanak langsung bergiging dah ker?

scene seatlewangsa macam oke je?
tak indie sangat..

Nasir Haris berkata...

bkn la....

sume dlm blog yg ni sume cite pasal diri aku...

seattlewangsa 2 bdk2 sekali ngn oag 2 kn?

tgk la camne nnt.lmbt lg kot. aku tgh nk blaja men keyboard. msuk pt nnt aku beli keyboard. bru bole bt lgu lebih kreatif

moqblure berkata...

aku rasa juga...

ia indah...jangan endahkan mereka yang mula menyalak

diam. sangat cantik. untuk kita. yang belum utuh..

aku berkata...

aku nak pinjam puisi ni
sbb
betul2 kena tepat kat btg idung aku
jgn risau
aku kreditkan dr kau.