Ahad, 5 April 2009

Seorang Nasir Haris

Mungkin...

Telah banyak yang kau korban.
Leka dalam mencari-cari ilmu yang haq
Ketika dalam keseronokan, kenikmatan, kefanaan itu
Tiba-tiba,
Kau terjaga dan melihat-lihat sekelilingmu
Lalu kau tertanya-tanya
Dimanakah kau?
Ramainya manusia,
Tapi kenapa kau berada di dimensi yang sunyi itu?
Ada tapi tiada

Oh, kau sudah lupa?
Itu manusia-manusia masa silam kau

..................

Soalan-soalan sukar pun mereka ajukan.
Kau masih terpinga-pinga.

"Weh, camne paranoid?"
"Bile nk buat gig lagi?"
"Bile nk lepak ngn kitorg lagi weh?"
"Awek ape cer? ok?"
"Ko blaja uia? nama je uia kan?"
"Ko mesti da selalu naik genting ngn awek ko kan?"

........................................

Kau sekarang sedang berseorang
Di mana saja
Di Nilai, mahupun UIA.
Kau sedang bersendirian.
Tapi, aku rasa itu bagus utk kau
Kau nk mereka paham kau?
Simpan dululah hasrat kau tu....
Poyo je kau ni.

Berusahalah.

p/s: di genting highland. 3 pagi.

4 ulasan:

Teeny berkata...

p genting? wah. best.

berusahalah! :)

Nasir Haris berkata...

:)

zoul berkata...

pedulik ape org nak pk!

err..smangatnye aku..haha

mengkarung berkata...

muhammad nasir haris

diri itu menyimpan banyak rahsia yang tak mampu dikorek oleh manusia biasa.

sila hidup dengan senyuman!