Rabu, 7 Januari 2009

Cerita "kenapa" aku

Dari sebuah penjara yg gelap
Sedalam-dalam jurang lautan
Aku berada disitu
Dilihat aku oleh engkau yg menarik

"kenapa kau tak mahu keluar?"
"..."
"ikutlah"
"..."

Bukan aku gila
Bukan aku ingin jadi makhluk asing
Bukan...

Meski aku mencari-cari bukuku
Meski aku dalam keasingan

Realiti yg kau rakamkan
Realiti kau
Bukan realiti aku
Lensa kau
Bukan lensa aku

Memang...
Memang semua akan lari bila berpeluang

Ini peluang aku

Ini cerita kenapa aku.
Kenapa aku masih disini
Enggan ikut jasad kau yang berbicara
Dan membuat aku jatuh
Dan jatuh.
Dan jatuh lagi..
Dan jatuh lagi...

Biarkanlah...

Sehinggalah mukaku mencium bau lantai
Dan maut buat kali keberapa kalinya

Bangkitlah aku selepas itu
Dan melarikan diriku
Dengan kereta kebalku sendiri
Dan aku tidak bersendirian

Tiada ulasan: